Subject: Euroopa Kontrollikoja eriaruanne ELi vahendite tagasinõudmise kohta
From: <[email-masked]>
Date: Tue, 7 May 2024 18:09:33 +0300

<https://www.eca.europa.eu/PublishingImages/Logos/ECA_Hor_Logo_Estonian.jpg>

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Hea lugeja

Meil on hea meel Teile teatada, et äsja ilmus kontrollikoja liikme Jorg 
Kristijan Petroviči juhtimisel koostatud eriaruanne 07/2024: „Õigusnormide 
vastaselt tehtud kulutuste tagasinõudmine Euroopa Komisjoni poolt: süsteemid 
võimaldaksid kulutusi tagasi nõuda suuremas mahus ja kiiremini“.

ELi audiitorid leidsid, et kuigi Euroopa Komisjon tagab õigusnormide 
vastaselt tehtud kulutuste täpse ja kiire kirjendamise, võtab selle raha 
tagasisaamine sageli liiga kaua aega. Tagasinõudmise määrad on üldiselt 
väikesed ühiselt hallatavate põllumajandusfondide puhul, mille eest 
vastutavad liikmesriigid, kuid ELi riikide vahel on märkimisväärsed 
erinevused. Aastatel 2014–2022 teatati kõigis valdkondades selliste 
õigusnormide vastaselt tehtud ELi kulutustest 14 miljardi euro ulatuses 
(valesti kasutatud vahendid). Selle raha tagasinõudmine on Euroopa Liidu 
finantsalase usaldusväärsuse ja sisekontrollisüsteemi põhielement.

Siin <https://www.eca.europa.eu/et/publications/SR-2024-07>  toodud lingilt 
leiate eriaruande ja pressiteate ELi 24 keeles.

Kui soovite kontrollikoja töö kohta rohkem teavet saada, võtke meiega 
ühendust või külastage meie veebisaiti aadressil eca.europa.eu 
<https://www.eca.europa.eu/et> . Kontrollikoja väljaannete portaali 
kasutamiseks klõpsake siin 
<https://www.eca.europa.eu/et/search-publications#k=> .

Lugupidamisega

____________________

Euroopa Kontrollikoda

Presidendi direktoraat

Institutsioonidevahelised suhted

[email-masked] 
<mailto:[email-masked]>

eca.europa.eu <http://www.eca.europa.eu/et/Pages/ecadefault.aspx>

Käesolevas isikuandmete kaitse avalduses 
<https://www.eca.europa.eu/Lists/ECADocuments/PrivacyStatementSMS_2019/Privacy-statement-sms-2019_ET.pdf> 
selgitatakse, kuidas Euroopa Kontrollikoda töötleb ja kaitseb teie 
isikuandmeid oma väljaannete levitamisel kooskõlas Euroopa Parlamendi ja 
nõukogu 23. oktoobri 2018. aasta määrusega 2018/1725 
<https://eur-lex.europa.eu/legal-content/ET/TXT/PDF/?uri=CELEX:32018R1725&from=ET> 
, mis käsitleb füüsiliste isikute kaitset isikuandmete töötlemisel ELi 
institutsioonides. Kui Te ei soovi enam meilt sõnumeid saada, võite end igal 
ajal postiloendist eemaldada, klikkides siin 
<mailto:[email-masked]?subject=UNSUBSCRIBE> .